torsdag 4. juni 2009

Strek-kodeluen (aka min RBK lue)

Dette er oppskriften på grunnmodelen som jeg har strikket RBK-luen min etter.

Den er strikket i Mor Aase garn, den hvite/svarte på pinne nr 3, den røde/sorte på pinne 2,5. Det er strikket 8-10 omganger vrangbord, før man begynner på diagrammet.



Når man skal felle slike striper, blir det penest om man lar de tynne strippene "spise" opp de brede. Man må av og til ta maskene av pinnen og "snu" på den som skal bli "spist" slik at den ikke ligger vridd. Pass også på at man ikke feller vridd, da vil det synes. Denne lua er ikke av de enkleste å strikke pga fellingen. De gule feltene er bare forslag fra meg på hvor du kan felle. Men du MÅ se og følge stripene for hver felling og se hvordan det blir penest på din lue. Bruk bildet av lua for der ser du godt fellingen på forsiden av lua. Send meg gjerne en mail hvis du syns det vanskelig så kan jeg sende deg nærbilder slik at du bedre ser fellingene.

Vil du ha logo på lua di så kan du også sende meg en mail så kan jeg kanskje hjelpe deg. Jeg har kontaktet RBK, og iflg svaret jeg fikk kan man strikke lue med logo til eget bruk, men man kan ikke selge/mangfoldigjøre logoen på hjemmesider/blogger pga merkevaren RBK. Og selvfølgelig kan man ikke selge luer eller oppskrift med logoen på.





Copyright © Trulte og F. Myrvold(aka Rainwolf). Alle rettigheter er reservert. Hele bloggen med sine undersider har copyright. Materialet må kun benyttes til eget bruk. Det må ikke kopieres, brukes til å produsere varer for videre salg eller benyttes i arkiv/garnbutikker/forum/hjemmesider eller databaser av noe slag uten tillatelse fra oss. (strikkesnakk@gmail.com) Men bruk link, og referer gjerne.
Copyright © 2006

2 kommentarer:

Randi sa...

Tusen takk for oppskriften på den fine lua

Anonym sa...

Heei :)
Den Rbk lua var fin, kunne jeg ha fått oppskriften ?

mvh Charlotte