onsdag 17. november 2010

Psyko bag

Tovet veske.
Denne vesken er stikket etter diagrammet som ligger nederst i innlegget. Den er tova på 40 grader. Og brukt med vrangen ut.

Størrelsen er avhengig av hvor mange ganger du strikker rapporten. På min har jeg strikket rapporten 4 ganger. Så har jeg lagt opp 66 masker, strikket glattstrikk med en farge men med to tråder 22 omganger. Dette for at vesken ikke skal dra seg sammen i bunn. Så begynner jeg med rundstrikk. Strikket først de 66 maskene, så plukket jeg opp 22 masker i første kortside, så plukket opp 66 masker på langsiden, og så 22 på siste kortside. Flytter tråden 11 masker tilbake før jeg begynner å strikke mønsteret etter diagrammet. Strikker mønsteret så lang jeg vil ha vesken. Tror jeg strikket 4 mønsterrapporter i høyden. Strikker en omgang rett med bundfargen, og så 2 omgang med 1 vrang og 1 rett. Feller vrang over vrang, rett over rett på siste omgangen.

Hanken er strikket veldig enkelt. Legg opp 200-400 masker alt etter hvor lang hank du vil ha. Strikk glattstrikk rundt 5 omger, men med lange tråder mellom pinnestart og slutt.  Fell av. Klipp over midt på "trådene" og lag en knute på hver ende. Tov det sammen med vesken.

Montering: Putt store bøker i en plastpose, eller bruk en tom vinkartong og putt dette i veska mens den er våt. Når den er tørr, så legg veske flat på bordet, stikk hull til hanken også "låse" veska. Stikker hanken tvers igjennom forside og bakside på to steder ca 5 cm fra kanten på begge sider. Syr så hanken sammen slik at den blir hel. Har man maljer kan man gjerne sette dette i hullene som hanken skal igjennom.
---
Copyright © Trulte og F. Myrvold(aka Rainwolf). Bloggen skrives av Trulte H© og er underlagt Lov om opphavsrett til åndsverk. Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten tillatelse. All rights reserved Trulte H.© Du kan bruke oppskriftene/diagramemne for å produsere til deg selv, gi bort i gave osv. Men du kan ikke produsere for salg uten tillatelse fra oss. Copyright © 2006-2010

Ingen kommentarer: